Imagine’ met Babybooming Business
Gertjan Hafkamp, directeur strategie bij Imagine’, overhandigde gisteren het boekje Babybooming Business aan Harry de Winter, aspirant oprichter van kwaliteitsomroep TV Oase.
Babybooming Business gaat over een wijdverbreid misverstand in de marketingcommunicatie. Daar waar marketeers decennialang naarstig op zoek waren naar een gat in de markt, hebben ze dat nu zelf gecreëerd door de babyboomers op één hoop met de pensionados te vegen.
De uiterst koopkrachtige babyboomers hebben niets met de huidige hippe reclamegolf en vinden het begrip 50+ evenzeer niet aanspreken. Pensioneren doen ze wel na hun 65ste. Het boek is dan ook ‘een pleidooi voor volwassen communicatie voor een springlevende doelgroep’.
Het boekje spreekt Harry de Winter aan, omdat hij de laatste jaren ‘voortdurend aanloopt tegen het vooroordeel dat babyboomers voor een tv-station en reclamemakers geen interessante doelgroep zijn’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid