Overslaan en naar de inhoud gaan

MG wordt het nieuwste Chinese automerk

Toen twee jaar geleden het roemruchte Rover MG eindelijk ten onder ging, streden verschillende Chinese autoconcerns om bruikbare restanten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen twee jaar geleden het roemruchte Rover MG eindelijk ten onder ging, streden verschillende Chinese autoconcerns om bruikbare restanten uit de failliete boedel. , bekend van de Soyat-modellen (in licentie gebouwde SEATs) kwam daarbij als overwinnaar uit de bus. NAC werd eigenaar van de merknamen, productielijnen, en alle apparatuur uit de ontwikkelingslaboratria.

related partner content for mobile comes here

MG, zo blijkt nu, zal als eerste merk uit de as herrijzen, . Het gaat daarbij om de MG 75, in feite een herintroductie van de Rover 75 die ooit door MG Rover, toen het nog een BMW-dochter was, met Duitse gruendlichkeit werd ontwikkeld.

Aardig detail uit het Shanghai Daily-artikel is overigens het consequente gebruik van het woord 'torque' (koppel) waar eigenlijk 'marque' (merk) is bedoeld. Kennis van Engels is nu eenmaal niet het primaire criterium waarop Chinese journalisten worden geselecteerd, zelfs niet voor Engelstalige publicaties.

Blijft nog de vraag hoe het merk in China zal gaan heten. Ik houd het op twee karakters met de klanken "Em Zjie"; een vertaling van 'Morris Garages' zal weinig Chinezen aanspreken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in