Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese online mediabestedingen 4 miljard euro

Van het IAB komt het bericht dat de online mediabestedingen in Europa in 2005 meer dan 4 miljard euro bedroegen, 4,02 miljard om precies te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van het komt het bericht dat de online mediabestedingen in Europa in 2005 meer dan 4 miljard euro bedroegen, 4,02 miljard om precies te zijn.

related partner content for mobile comes here

De uitkomsten van het online bestedingensonderzoek uit 14 Europese landen zijn hiertoe bij elkaar opgeteld.

De Britten lopen in het rijtje voorop, met een aandeel van maar liefst 35,9 procent (om en nabij 1,4 miljard euro), gevolgd door Frankrijk (27,3 procent) en Duitsland (22 procent). De rest van de gemeten Europese landen volgt echter op grote afstand: Spanje telt 3,7 procent, Italië komt met 3,4 procent op een vijfde plek.

De totale online advertisingbestedingen in Nederland bedroegen volgens het IAB in 2005 170 miljoen euro (waarvan 97 miljoen besteed aan online display advertising, de bedragen die naar zoekmachinemarketing gaan, zijn niet gemeten).

De uitkomsten moeten echter gezien worden als een ruwe schatting, daar de onderzoeksmethodieken per land verschillen. Het ene land rekent bruto bestedingen, de ander houdt het bij netto, en het aantal gemeten kanalen en/of advertentieformaten kan per land verschillen. Details hierover kun je teruglezen in het onderzoeks-rapport van Digital Strategy Consulting, het rapport is bij hen .

De onderzochte landen zijn Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Italië, Nederland, Polen, Roemenië, Spanje en Groot Brittannië.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in