Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe kansen van social products

In theorie is het de toekomstige oplossing voor fileprobleem; de adaptive cruise control. Je haakt aan bij je voorligger doordat je auto…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In theorie is het de toekomstige oplossing voor fileprobleem; de . Je haakt aan bij je voorligger doordat je auto uit zichzelf de afstand in de gaten houdt. Het is een voorbeeld van een principe dat steeds vaker zal optreden: personal control in plaats van centraal aangestuurd. Dit biedt nieuwe kansen om succesvolle producten te ontwikkelen.

related partner content for mobile comes here

Het past helemaal in de nieuwe benadering van de netwerkmaatschappij. Zoals het concept van . Het terugbrengen van de identiteit naar de bezitter als oplossing voor een schaalbare beveiliging in de digitale wereld.
Van een ingericht systeem naar de optelling van relaties tussen individuen. De relatie die je met je omgeving kunt aangaan zal een verhandelbaar goed worden. Je privacy geef je op als er voldoende tegenover staat.

Het is een typisch onderdeel van de trend richting remixen van data. Je deelt je eigen data met iedereen en gebruikt zelf de data van anderen om je eigen producten te maken. Daarmee wordt elk element dat je beschikbaar stelt een waardevol ruilmiddel. Het remixen van data zorgt voor een .

Producenten kunnen hetzelfde principe hanteren om hun producten waardevol te maken.
Een product wordt echt interessant als er data onderdeel vanuit maakt die een relatie mogelijk maakt met een social network (zie ook van Jery Engestrom). De relatie zal een onderdeel worden van het product.

De volgende iPod zal direct contact met je omgeving mogelijk maken doordat je direct muziek kunt delen. Zowel 'fysiek' als in de online omgeving. Een koffietafelboek cadeau geven wordt uitgebreid met een online community waar de gevers persoonlijke boodschappen kunnen plaatsen en de ontvangen de onderdelen uit het boek kan delen met anderen.

Een uitdaging voor productontwikkelaars het product uit te breiden met een relatiecomponent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in