Luister goed naar consumenten online


Want die interactie kan heel bepalend zijn voor bijvoorbeeld merkattitudes. Consumenten die elkaars weblog lezen, podcasten, mobloggen, met elkaar chatten, ervaringen uitwisselen, het is een snelgroeiend circuit waar je als aanbieder weinig macht over hebt. Consumenten hebben veel meer vertrouwen in de mening van andere consumenten dan in alle mogelijke vormen van marketingcommunicatie van een aanbieder. Wat moet je hier dan mee als marketeer?
Interveniëren is geen optie. Wat wel kan: volg de online discussies, lees en kijk mee. En doe wat met die stroom aan pure consumenteninformatie. Want hier heb je meer aan dan aan pakweg een gekunstelde paneldiscussie in een formele onderzoeksomgeving. Hoe professioneel de discussieleider ook is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok voor goed klachtenmanagement kunnen de ‘nieuwe’ manieren van communicatie een eye-opener zijn. Ontevreden klanten, naar wie niet geluisterd is en die met hun klacht in hun maag blijven zitten, kunnen uitgroeien tot online tijdbommen. Ze spuien hun gal overal waar maar mogelijk is. Een giftig en oncontroleerbaar sneeuwbaleffect kan het gevolg zijn.
Bron: Marketing Management. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid