Overslaan en naar de inhoud gaan

Luister goed naar consumenten online

Bloggen? Podcasten? Nooit van gehoord. Zo reageren de meeste topmarketeers. Heel dom. Ze zouden juist goed moeten luisteren naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want die interactie kan heel bepalend zijn voor bijvoorbeeld merkattitudes. Consumenten die elkaars weblog lezen, podcasten, mobloggen, met elkaar chatten, ervaringen uitwisselen, het is een snelgroeiend circuit waar je als aanbieder weinig macht over hebt. Consumenten hebben veel meer vertrouwen in de mening van andere consumenten dan in alle mogelijke vormen van marketingcommunicatie van een aanbieder. Wat moet je hier dan mee als marketeer?

related partner content for mobile comes here

Interveniëren is geen optie. Wat wel kan: volg de online discussies, lees en kijk mee. En doe wat met die stroom aan pure consumenteninformatie. Want hier heb je meer aan dan aan pakweg een gekunstelde paneldiscussie in een formele onderzoeksomgeving. Hoe professioneel de discussieleider ook is.

Ook voor goed klachtenmanagement kunnen de ‘nieuwe’ manieren van communicatie een eye-opener zijn. Ontevreden klanten, naar wie niet geluisterd is en die met hun klacht in hun maag blijven zitten, kunnen uitgroeien tot online tijdbommen. Ze spuien hun gal overal waar maar mogelijk is. Een giftig en oncontroleerbaar sneeuwbaleffect kan het gevolg zijn.

Bron: Marketing Management. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in