Nieuwe marketingstrategie Unilever
Een woordvoerder van Unilever stelt tegen De Financiële Telegraaf dat deze koerswijziging is ingezet bij de aanstelling van Simon Clift tot hoofd marketing, in april vorig jaar. De stap zou geen invloed hebben op de samenwerking met reclamebureaus, maar het concern vindt wel dat ze beter zouden moeten inspelen op de 'razendsnelle ontwikkelingen' op mediagebied. Volgens de woordvoerder ontberen de bureaus de kennis om hierop in te spelen.
Unilever richt zich wereldwijd steeds minder op traditionele media als televisie en dagbladen. In 2000 ging het reclamebudget voor 85 procent naar televisie, tegenwoordig is dat nog maar 65 procent. Steeds meer geld vloeit er naar internet. Vorig jaar werden de bestedingen voor internetreclame verdrievoudigd naar circa 6 procent van het budget. De verwachting is dit nog meer zal toenemen. Het 'internetteam' houdt zich bezig met de advertentiemogelijkheden op het web.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDaarnaast wil het bedrijf een grotere integratie in diensten op het gebied van marketing. In het nieuwe team, dat zich richt op overkoepelende marketingoplossingen, werken specialisten van verschillende vakgebieden samen. Het team bepaalt bijvoorbeeld het medium om een advertentie te plaatsen, plus de inhoud van de advertenties.
De Unilever-woordvoerder stelt dat het digitale team en het overkoepelende team niet van elkaar gescheiden zijn, maar nauw met elkaar samenwerken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid