Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe marketingstrategie Unilever

Unilever heeft twee interne marketingteams gevormd, die moeten inspelen op de mediaontwikkelingen. Het ene team van vijf medewerkers richt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een woordvoerder van Unilever stelt tegen De Financiële Telegraaf dat deze koerswijziging is ingezet bij de aanstelling van Simon Clift tot hoofd marketing, in april vorig jaar. De stap zou geen invloed hebben op de samenwerking met reclamebureaus, maar het concern vindt wel dat ze beter zouden moeten inspelen op de 'razendsnelle ontwikkelingen' op mediagebied. Volgens de woordvoerder ontberen de bureaus de kennis om hierop in te spelen.

related partner content for mobile comes here

Unilever richt zich wereldwijd steeds minder op traditionele media als televisie en dagbladen. In 2000 ging het reclamebudget voor 85 procent naar televisie, tegenwoordig is dat nog maar 65 procent. Steeds meer geld vloeit er naar internet. Vorig jaar werden de bestedingen voor internetreclame verdrievoudigd naar circa 6 procent van het budget. De verwachting is dit nog meer zal toenemen. Het 'internetteam' houdt zich bezig met de advertentiemogelijkheden op het web.

Daarnaast wil het bedrijf een grotere integratie in diensten op het gebied van marketing. In het nieuwe team, dat zich richt op overkoepelende marketingoplossingen, werken specialisten van verschillende vakgebieden samen. Het team bepaalt bijvoorbeeld het medium om een advertentie te plaatsen, plus de inhoud van de advertenties.

De Unilever-woordvoerder stelt dat het digitale team en het overkoepelende team niet van elkaar gescheiden zijn, maar nauw met elkaar samenwerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in