Overslaan en naar de inhoud gaan

Martinair's Dreamtravel magazine

Net 5 is gek op gesponsorde formats, kijk naar programma's als Het Blok, Erik zoekt een huis en nu ook Dreamtravel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is gek op gesponsorde formats, kijk naar programma's als Het Blok, Erik zoekt een huis en nu ook Dreamtravel.

related partner content for mobile comes here

Martinair sponsort het laatste programma waarin gewone mensen naar een droombestemming worden meegenomen. Deze week alweer de vijfde aflevering, maar het programma is - zoals een goed sponsored format betaamt - ook onderdeel van een platform, bestaande uit een en ditmaal ook een .

Doelgroep: De hardwerkende, goed verdienende Nederlander die naar verre bestemmingen wil, op mooie locaties, in luxe hotels. Het betere werk, dus.

Op de website de keuze uit een aantal thema's, zoals gezin, droomreizen, short breaks, honeymoon, wellness etcetera.

Dan is er nog de online glossy, zo kan het dus ook! Mooi gedaan hoor. Bekijk de tweede uitgave. Het digitale magazine is ontwikkeld door , het bedrijf dat ook de boekingen doet voor het Dreamtravel-onderdeel van Martinair.

Ik kreeg deze week de tweede uitgave in huis en kan nog een derde of vierde verwachten, maar continuering hangt daarna volgens Martinair af van voldoende conversie.

Nikki Lanceen, projectleider marketingcommunicatie bij Martinair, legt uit: 'Dit komt niet in de plaats van de online nieuwsbrief. Zo'n magazine is namelijk erg duur, de kosten zijn vele malen hoger dan een online nieuwsbrief, het moet daarom ook wat opleveren.'

Arbeidsintensief, dat wellicht wel, maar duur? Met advertenties van Calvin Klein, Guess en Hema fotoservice, en vast enkele bijdragen van de toeristenbureaus van La Palma, Trinidad & Tobago en Barbados voor al die leuke content in het blad?

Op dit moment ontvangen meer dan 100.000 mensen het magazine, de adressen zijn via vorige off- en online acties verzameld, daarnaast kunnen Martinair-reizigers tijdens het vliegen een formuliertje invullen om het magazine te mogen ontvangen.

Het platform is ontwikkeld door , de TV-serie telt 12 afleveringen en geldt als aanjager voor de website.

Dreamtravel op televisie is in principe eenmalig, maar zou volgens Martinair een vervolg kunnen krijgen, mits het voldoende rendement oplevert. De resultaten (hoeveel stoelen hebben we online weggezet) worden over een half jaar bekeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in