Overslaan en naar de inhoud gaan

Online gokken, ofwel de waarde van marktonderzoek

eMarketer rapporteert een aardige discrepantie tussen onderzoeksresultaat en werkelijkheid: een Harris Interactive poll waaruit blijkt dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

eMarketer rapporteert een aardige discrepantie tussen onderzoeksresultaat en werkelijkheid: een .

related partner content for mobile comes here

De uitkomsten van het onderzoek, 95% van alle online Amerikanen heeft nog nooit gegokt in een online casino, 94% nooit online poker gespeeld en 97% nooit online op sportuitslagen gegokt, staan in schril contrast met cijfers uit de harde werkelijkheid.

Zo registreert Nielsen dat maandelijks maar liefst 20 miljoen Amerikanen, ofwel 15% van de online goegemeente, goksites bezoeken.

Als je Harris mag geloven, zit er ook niet veel groei in de online gokmarkt: vrijwel dezelfde percentages worden geregistreerd op de vragen naar de online gokintentie in de nabije toekomst.

Ook dat spoort niet met de harde werkelijkheid. In 2005 ging in de VS bijna $11 miljard in de online gokkerij om, een groei van 12% ten opzichte van het voorgaande jaar.

eMarketer speculeert dat afgezien van sociale onwenselijkheid bij de beantwoording ook vrees voor de lange arm der wet in het spel is: online gokken is nu illegaal in Amerika. Een krappe meerderheid (53%) van de respondenten blijkt het daarmee eens te zijn, de rest zou liever legalisatie zien.

Wie heeft er gelijk? Harris of Nielsen? Persoonlijk weet ik wel op wie ik mijn geld zou zetten...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in