Amerikaanse marketeers ontdekken werknemers


Een wijnverkoper moedigt op zijn website mensen aan vooral niet over te werken. Op de site is een downloadbare computeralarm te vinden die af gaat als het tijd is om naar huis te gaan en een fles wijn open te trekken.
De leidinggevenden zullen waarschijnlijk niet al te blij zijn met advertenties direct gericht op hun medewerkers. Maar internet is voor marketeers een nieuwe manier om consumenten te bereiken – ook op de werkvloer.
Een voordeel is het ontbreken van concurrentie van andere media. Werknemers kunnen geen uitzendingen op televisie bekijken, maar wel internetten.
85 procent van de Amerikaanse werknemers mogen van hun baas voor persoonlijke doeleinden surfen, blijkt uit onderzoek van de universiteit van Maryland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Journal of Marketing Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid