Machtig of in de war?


Meer keuzemogelijkheden, prijsvergelijkingen en andere productinformatie alom verkrijgbaar...
Dat de consument machtiger is dan ooit - met dank aan internet - valt niet te ontkennen. Maar al die mogelijkheden leiden ook tot flinke verwarring onder de kopers, en daardoor brokkelt de macht dan weer af. Voor alle duidelijkheid: we hebben het niet over dé consument, maar over verschillende categoriëen die elk hun eigen consumptiepatroon hebben en meer of minder machtig dan wel verward zijn in hun koopgedrag. Ga er maar aan staan als marketeer!
Eén troost: de deskundigen zijn het er wél over eens dat de veel gevreesde hybride - de wispelturige en onberekenbare consument waar elke marketingstrategie op stukloopt - eigenlijk maar een marginaal verschijnsel is. De meeste mensen snakken tegenwoordig naar houvast, naar stabiliteit en continuïteit. En daar kan de branche zijn voordeel mee doen.
Bron: Marketing Journal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid