Overslaan en naar de inhoud gaan

Top100 adverteerders onvindbaar op internet

De grootste Nederlandse adverteerders blijken veel kansen te laten liggen op internet. Opvallend is dat branches die voor hun omzet in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grootste Nederlandse adverteerders blijken veel kansen te laten liggen op internet.
Opvallend is dat branches die voor hun omzet in toenemende mate afhankelijk zijn van internet, relatief slecht vindbaar bleken te zijn voor zoekmachines.

related partner content for mobile comes here

deed in samenwerking met de Universiteit van Tilburg voor het Tijdschrift voor Marketing onderzoek naar de vindbaarheid van de websites van de 100 grootste adverteerders in Nederland bij zoekmachines. Het zijn opmerkelijke uitkomsten. Zo behaalden 68 van de 100 organisaties uiteindelijk een score van minder dan 50 procent van de maximale vindbaarheidsscore.

De vindbaarheidsscore is door de Tilburgse onderzoeker samengesteld uit elf criteria waar elke adverteerder aan moet en kan voldoen om vindbaar te zijn op internet.

Voor de 100 grootste adverteerders die in het onderzoek zijn opgenomen, is ook gekeken naar de wijze waarop men met onlinepubliciteit omgaat. De kosten van een onlinepublicatie zijn laag, maar kunnen een merk veel positieve publiciteit opleveren. Bovendien levert het linken vanuit een persbericht naar uw website vaak meer kwalitatief bezoek op. Dit komt zowel de linkpopulariteit als de vindbaarheid ten goede.

De toptien van de top100 adverteerders vindbaar op internet
(Plaats, adverteerder, branche, eindscore vindbaarheid en ranking totaal mediabudget)

1 retail 92,2% 63
2 media 81,4% 30
3 media 76,0% 37
4 telecom 75,2% 53
5 telecom 75,2% 13
6 media 74,8% 92
7 overheid 74,0% 94
8 overheid 73,5% 31
9 retail 71,5% 56
10 supermarkten 71,5% 5

De complete top100 adverteerders en hun vindbaarheid op internet staan in het aprilnummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in