Overslaan en naar de inhoud gaan

iProspect: Top100 Online Vindbaarheid 2011

In de Top100 Online Vindbaarheid meet iProspect, voorheen Checkit, het online bereik binnen zoekmachines van de 100 grootste online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit data van Nielsen Media blijkt dat de 100 grootste adverteerders van Nederland in 2010 gemiddeld 13 procent minder uitgaven aan online media in vergelijking met 2009.
Het blijkt dat dit niet is terug te zien in het percentage van de doelgroep dat via de organische resultaten binnen zoekmachines wordt bereikt.

related partner content for mobile comes here

De 100 organisaties die in 2010 hier het meest aan uitgaven, laten een daling van gemiddeld één procent in online bereik zien.

De opkomst van mobiel zoeken
Uit onderzoek van juni dit jaar blijkt dat het aantal Nederlanders (vanaf 18 jaar) dat gebruik maakt van mobiel internet, in acht maanden tijd met 40 procent is gestegen. Mobile search wordt relevanter, waardoor op maat afgestemde websitecontent op het mobiele zoekgedrag van de gebruiker voor veel adverteerders interessant is.

Google helpt mobiele gebruikers door in de zoekresultaten aan te geven of het een mobielvriendelijke website is.

Van de organisaties die in de Top100 Online Vindbaarheid staan, hebben ANWB en De Telefoongids & Gouden Gids een mobiele versie van hun website. Hierdoor komen ze in de mobiele versie van de zoekmachine optimaal naar voren en wordt de doelgroep direct bediend.

Download hier de .

Het hele artikel plus onderzoeksopzet en -verantwoording is te lezen in Tijdschrift voor Marketing, nummer 11.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in