iProspect: Top100 Online Vindbaarheid 2011
Uit data van Nielsen Media blijkt dat de 100 grootste adverteerders van Nederland in 2010 gemiddeld 13 procent minder uitgaven aan online media in vergelijking met 2009.
Het blijkt dat dit niet is terug te zien in het percentage van de doelgroep dat via de organische resultaten binnen zoekmachines wordt bereikt.
De 100 organisaties die in 2010 hier het meest aan uitgaven, laten een daling van gemiddeld één procent in online bereik zien.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
De opkomst van mobiel zoeken
Uit onderzoek van juni dit jaar blijkt dat het aantal Nederlanders (vanaf 18 jaar) dat gebruik maakt van mobiel internet, in acht maanden tijd met 40 procent is gestegen. Mobile search wordt relevanter, waardoor op maat afgestemde websitecontent op het mobiele zoekgedrag van de gebruiker voor veel adverteerders interessant is.
Google helpt mobiele gebruikers door in de zoekresultaten aan te geven of het een mobielvriendelijke website is.
Van de organisaties die in de Top100 Online Vindbaarheid staan, hebben ANWB en De Telefoongids & Gouden Gids een mobiele versie van hun website. Hierdoor komen ze in de mobiele versie van de zoekmachine optimaal naar voren en wordt de doelgroep direct bediend.
Download hier de Top100 Online Vindbaarheid 2011.
Het hele artikel plus onderzoeksopzet en -verantwoording is te lezen in Tijdschrift voor Marketing, nummer 11.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid