Wit Coca-Colablikje om ijsbeer te helpen
Coca-Cola schiet het WNF te hulp in het gevecht de ijsbeer en zijn natuurlijke leefomgeving te redden.
De ijsbeer is sinds 1922 het favoriete dier van het frisdrankenmerk rond de feestdagen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe campagne, 'Arctic Home' genaamd, moet het bewustzijn van het uitsterven van de ijsbeer vergroten en het WNF helpen geld in te verzamelen, meldt Brandchannel.
Het persbericht meldt dat dat het de eerste keer is in de geschiedenis van Coca-Cola dat de 'iconische' rode blikjes in het wit (met rood logo) zullen verschijnen - met een ijsbeer en haar twee kleintjes erop afgebeeld. Niet eerder heeft het merk de vormgeving van het rode blikje aangepast voor een goed doel.
Het zal gaan om zo'n 1,4 miljard witte blikjes die tot en met februari 2012 in Noord-Amerika te koop zullen zijn.
Het frisdrankmerk zal twee miljoen dollar doneren aan het WNF. Maar nog belangrijker: het is de bedoeling dat de Coca-Coladrinkers via sms of via de website www.arctichome.com (in Canada www.icoke.ca) één dollar doneren. Coca-Cola zal deze donaties aanvullen tot één miljoen dollar.
Het WNF geeft aan dat ze door de samenwerking met Coca-Cola de aandacht voor de met uitsterven bedreigde ijsberen kan vergroten.
Daarnaast heeft Coca-Cola zich ook verbonden aan de 3D-film 'To The Artic' die volgend jaar zal verschijnen. Delen van de film zullen in de Coke-commercials te zien zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid