Belmerk *bliep plaagt Hi
Met een guerilla actie op het door concurrent Hi gesponsorde alcholvrije Fris XXL feest in de Heineken Music Hall veroorzaakte het jonge belmerk *bliep een heus relletje. Jongeren die toegang hadden tot het feest plakten 'enkele duizenden' *bliep stickers op muren, deuren en vlaggen.
Robert van Hoesel, de 19-jarige marketingmanager van *bliep, benadrukt dat het om een spontane actie gaat waar *bliep op geen enkele wijze de hand in heeft gehad. De landelijk via de Free Record Shops verspreide *bliep stickers zijn volgens Van Hoesel populair onder jongeren. 'Op een gegeven moment zagen wij leuke foto's voorbij komen met die stickers. We besloten de leukste te gaan belonen met een jaar gratis *blieptegoed en een iPad. En dat hebben we geweten.'
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaEen groep jongeren zou bij het evenement zijn binnengedrongen en stickers zijn gaan uitdelen. 'De organisatie kon dit niet waarderen en heeft de verantwoordelijken verwijderd,' aldus Van Hoesel. Het leek nog even uit de hand te lopen toen HMH dreigde met een aanklacht. 'Maar ik heb inmiddels contact gehad met de HMH en dat is afgewend.'
De sticker actie loopt overigens door tot vrijdag. Van Hoesel: 'Wij zien dit als incident, veroorzaakt door een groep fanatieke jongeren.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid