GTST met ‘transmedia versie’
RTL Nederland heeft in samenwerking met Endemol en The Project Factory een mobiele applicatie ontwikkeld (voor iOS en Android) via welke een speciaal voor de zomer geschreven GTST-verhaal is te volgen. Het moet de brug slaan tussen de laatste aflevering van dit seizoen op vrijdag 6 juli en de eerste aflevering van het nieuwe seizoen op maandag 3 september. Het project wordt gesponsord door Samsung, mobiele provider Sizz en Thuisbezorgd.nl.
Het door RTL ‘transmediaal’ gedoopte concept beweegt zich rond een nieuw personage, Tim. Het geeft de kijker negen weken lang toegang tot het handgeschreven notitieboek van Tim, die volgens de makers moeilijk te doorgronden is. Met behulp van video, games en verborgen inhoud achterhaalt de kijker wie Tim is, waar hij vandaan komt, wat zijn achtergrond is en wat hij in Meerdijk – de fictieve plaats in de serie - komt doen. Iedere week worden er via verschillende on- en offline platforms codes verspreidt die de kijker helpen om het notitieboekje van Tim week voor week te ontgrendelen. Deelnemers aan de digitale speurtocht maken kans op een reis naar Zuid-Afrika en een figurantenrol in de serie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar het lijkt erop dat Tims geheimen al na dag één gekraakt zijn. Hackers hebben de codes die je nodig hebt om het verhaal uit te spelen al online gezet. (Zie: hier.) (Voor GTST-kenners: Tim is de zoon van Anton Bouwhuis.) Maar sommige blogs houden er rekening mee dat het uitlekken van de codes onderdeel is van de strategie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid