
Het merk Budweiser vond hierop een antwoord op deze uitdaging door een innovatieve mobiele campagne met mobiele coupons op te zetten, dat korting geeft naarmate het lokale weer warmer wordt.
Met de Budewieser Ice Cold Index app kreeg de consument coupons die hen korting gaf op een glas Budweiser bij alle 2.500 deelnemende lokale kroegen
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft- Bij een temperatuur bij 15°C of lager ontving je geen korting
- Tussen 16°C of 17°C was de korting 1 euro
- Tussen 18°C of 19°C kreeg je €2 korting.
- Wanneer de temperatuur 20°C of warmer was, kon je zelfs een gratis biertje ontvangen.
In het eerste weekend van de campagne werd de app 30.000 maal gedownload en over de gehele campagne liep het aantal downloads zelfs op tot 150.000. Dit was 50% van de gehele doelgroep.
Zie hieronder de TV commercial:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee