Overslaan en naar de inhoud gaan

Budweiser Ice Cold: Hoe hoger de temperatuur, hoe hoger de korting

De bierconsumptie is in Ierland na Tjechie het hoogst van heel Europa en de mensen drinken een vast merk bier op regelmatige basis. Wat kun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het merk Budweiser vond hierop een antwoord op deze uitdaging door een innovatieve mobiele campagne met mobiele coupons op te zetten, dat korting geeft naarmate het lokale weer warmer wordt.

related partner content for mobile comes here

Met de Budewieser Ice Cold Index app kreeg de consument coupons die hen korting gaf op een glas Budweiser bij alle 2.500 deelnemende lokale kroegen

  • Bij een temperatuur bij 15°C of lager ontving je geen korting
  • Tussen 16°C of 17°C was de korting 1 euro
  • Tussen 18°C of 19°C kreeg je €2 korting.
  • Wanneer de temperatuur 20°C of warmer was, kon je zelfs een gratis biertje ontvangen.

In het eerste weekend van de campagne werd de app 30.000 maal gedownload en over de gehele campagne liep het aantal downloads zelfs op tot 150.000. Dit was 50% van de gehele doelgroep.

Zie hieronder de TV commercial:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in