Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet alcoholvrij bier groeit

Steeds meer bierdrinkers drinken alcoholvrij bier. Ruim een op de drie bierdrinkende Nederlanders drinkt wel eens alcoholvrij bier. In 2011…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze trends volgen uit het dat
hebben laten uitvoeren onder meer dan 500 bierdrinkende Nederlanders. De groei in het segment alcoholarm en -vrij bier, blijkt ook uit de consumptiecinjfers van Nederlandse Brouwers. In 2011 is er in dit segment een stijging zichtbaar van ruim 30 procent ten opzichte van 2010.

related partner content for mobile comes here

Groei consumptie alcoholvrij
Het alcoholvrij segment zit dus in de lift. In 2012 geeft 36 procent van de bierdrinkers aan wel eens alcoholvrij bier te drinken tegenover 28 procent in 2011. Vrouwen drinken het vaker dan mannen (44 procent versus 30 procent).

Pils meest favoriet, speciaalbier in opmars
De totale bierconsumptie is in 2011 met 23,6 miljoen hectoliter nagenoeg stabiel gebleven. Het verbruik in liters per hoofd van de bevolking is 71,7. De top 5 van meest favoriete bieren is constant: pils gevolgd door witbier, overig speciaal bier, bokbier en rosébier. Vrouwen schalen rosébier hoger in dan mannen als favoriete bier. Deze biersoort komt op de derde plaats bij hen. Naast alcoholarm- en alcoholvrij bier is er in 2011 ook een opvallende stijging in het segment speciaalbieren met 6,3% procent naar 308.270 hectoliter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in