Overslaan en naar de inhoud gaan

Het begon met Kiss

Kiss-fan (vanaf zijn tiende jaar) en art director bij JWT Amsterdam, Jean Pierre Kin, vertelt in Piece of Work over zijn campagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als je Jean Pierre Kin vraagt naar zijn bron van inspiratie, dan noemt hij de popgroep Kiss. Op schoolfeestje ging hij geschminkt als een bandlid van Kiss en op zijn elfde maakte hij al een heus fanblad, dat hij verspreidde onder zijn vriendjes. Dat is misschien waar het allemaal begon. Kin: ‘Mensen beseffen niet hoe groot Kiss als merk is.’

related partner content for mobile comes here

In de laatste aflevering van Piece of Work vertelt Kin over de campagne die hij maakte voor de overheid: ‘Spreekwapens’. Leidende gedachte achter de campagne is dat woorden sterker zijn dan wapens. Niet gek dus dat de campagne in de kerk is opgenomen. Bijzonder: met een 360 graden camera.

Kin laat ook zijn favoriete campagne zien, waarin Madonna zo ruw heen en weer wordt geschud in een BMW M5 dat ze in haar broek plast. Die campagne, ‘The Hire’, staat ook wel bekend als de eerste viral.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in