Overslaan en naar de inhoud gaan

Afstemming met verkoop blijft uitdaging voor B2B Marketeers

Dat blijkt uit een onderzoek dat door Genius.com, een Amerikaanse leverancier van social media automation, in samenwerking met BtoB…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat door , een Amerikaanse leverancier van social media automation, in samenwerking met BtoB Magazine onder 500+ B2B Marketeers is uitgevoerd. De studie onderzoekt de uitdagingen die B2B marketeers tegenkomen en hun positie binnen de eigen organisatie. Het onderzoek is uitgevoerd om beter inzicht te krijgen in de impact van technologische en economische veranderingen op de rol van de B2B Marketeer.

related partner content for mobile comes here

De onderzoeksresultaten bevestigen de vermoedens van de onderzoekers dat marketeers worden uitgedaagd om steeds meer met minder te doen en betwisten de algemene wijsheid en hype dat iedereen met sociale media bezig is.
Een aantal interessante bevindingen uit het rapport zijn:

- De adoptie van sociale media gaat langzaam – 50% van de B2B marketeers doet niets met blogs en 49% doet niets met Twitter; - Hoewel 58% van de marketeers geloven dat hun rol niet ophoudt bij verkoop heeft vreemd genoeg hetzelfde percentage maar eens of minder dan eens per maand overleg met verkoop; - Steeds vaker worden de prestatie indicatoren van marketing verbonden met de bedrijfsresultaten in plaats van leads – 44% ven de marketeers rapporteert hun compensatie is verbonden aan verkoopresultaten.

Hoewel dit onderzoek onder marketeers in Noord-Amerika is uitgevoerd is het zeker ook interessant en relevant voor Nederlandse marketeers. Het volledige rapport vind je .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in