Afstemming met verkoop blijft uitdaging voor B2B Marketeers


Dat blijkt uit een onderzoek dat door Genius.com, een Amerikaanse leverancier van social media automation, in samenwerking met BtoB Magazine onder 500+ B2B Marketeers is uitgevoerd. De studie onderzoekt de uitdagingen die B2B marketeers tegenkomen en hun positie binnen de eigen organisatie. Het onderzoek is uitgevoerd om beter inzicht te krijgen in de impact van technologische en economische veranderingen op de rol van de B2B Marketeer.
De onderzoeksresultaten bevestigen de vermoedens van de onderzoekers dat marketeers worden uitgedaagd om steeds meer met minder te doen en betwisten de algemene wijsheid en hype dat iedereen met sociale media bezig is.
Een aantal interessante bevindingen uit het rapport zijn:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- De adoptie van sociale media gaat langzaam – 50% van de B2B marketeers doet niets met blogs en 49% doet niets met Twitter; - Hoewel 58% van de marketeers geloven dat hun rol niet ophoudt bij verkoop heeft vreemd genoeg hetzelfde percentage maar eens of minder dan eens per maand overleg met verkoop; - Steeds vaker worden de prestatie indicatoren van marketing verbonden met de bedrijfsresultaten in plaats van leads – 44% ven de marketeers rapporteert hun compensatie is verbonden aan verkoopresultaten.
Hoewel dit onderzoek onder marketeers in Noord-Amerika is uitgevoerd is het zeker ook interessant en relevant voor Nederlandse marketeers. Het volledige rapport vind je hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid