Inbound marketing of gewoon goede service?
Waar voorheen het klantcontact gecategoriseerd kon worden in marketing, sales of service, en deze disciplines vaak los van elkaar opereerden, zie je bij inkomend klantcontact dat deze samen moeten komen. Immers de klant staat centraal, onafhankelijk of hij via het service- of saleskanaal binnenkomt.
Hoe leidend de klant ook is, de bedrijfsstrategie is wel cruciaal in de opvolging en benadering van de klant. Gaat de organisatie voor excellente service, unieke producten of heeft het de ambitie om sterk te groeien? Bij deze doelstellingen horen verschillende klantbenaderingen. Kortom: welke boodschap (informatie, aanbieding) heeft op het moment van klantcontact, bij die specifieke klant, de hoogste kans om waarde toe te voegen voor de klant èn uw organisatie. Deze waarde kan uitgedrukt worden in extra verkopen of bijvoorbeeld verhoging
van de klant- en medewerkerstevredenheid. Dat is het resultaat van de gekozen inbound-marketingstrategie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid