Overslaan en naar de inhoud gaan

Over de invloed van reclames

Marketingstudent May Witjes hield ons op dit blog samen met Stefan de Bruin op de hoogte van het Nima Marketing Excellence Event. Nu is hij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingstudent May Witjes hield ons op dit blog samen met Stefan de Bruin van het Nima Marketing Excellence Event. Nu is hij bezig met een scriptie -over de invloed van het wel of niet leuk vinden van reclames- en vraagt om jullie medewerking.

related partner content for mobile comes here

May Witjes: ‘Reclame is overal. ZenithOptimedia schat dat dit jaar 455.373 miljoen wereldwijd aan reclame uitgegeven wordt, hiervan wordt meer dan 39 procent aan televisiereclames uitgegeven. En dat met de opkomende trends als DVD/HDD-recorders, TiVo, het internet etc. die ervoor zorgen dat het vermijden van reclames veel makkelijker wordt. Desondanks wordt er elk jaar meer uit gegeven aan dit medium.

Veel bedrijven geven enorme bedragen uit aan reclames, meestal zonder van tevoren te testen of de reclame enigszins effectief zal zijn. En dat terwijl bewezen is dat zelfs de kleinste aanpassingen voor het uitzenden van een reclame enorme voordelen kan hebben. Een model om een reclame van tevoren te testen is daarvoor ook erg interessant.

Ik probeer door reclames te testen op “perceived likeability”, oftewel of reclames leuk of vervelend gevonden worden, of het mogelijk is van tevoren te zien of een reclame effectief zal zijn. Ik heb middels een pre-test een aantal reclames getest op hun “perceived likeability”. Deze reclames zijn in verschillende categorieën terecht gekomen en ik probeer nu te onderzoeken of de verschillende categorieën (leuke, neutrale en vervelende reclames) een verschillende invloed hebben op de brand equity van de desbetreffende reclame.

Echter daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Door middel van een kleine vragenlijst wil ik jullie vragen mij te helpen met het vinden van een antwoord op de vraag: Heeft “perceived commercial likeability” invloed op de brand equity?

Jullie kunnen mij helpen door de volgende .

Alvast bedankt!’

May Witjes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in