Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes-Benz winnaar Pink Ribbon Inhaakaward 2010

De uiting van Mercedes-Benz heeft vanmiddag de eerste Pink Ribbon Inhaakaward gewonnen. Mercedes-Benz heeft een auto, met calligrafitti…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uiting van Mercedes-Benz heeft vanmiddag de eerste Inhaakaward gewonnen. Mercedes-Benz heeft een auto, met calligrafitti geschreven vrouwenvoornamen, geschonken aan de stichting. 'Voor Quinty, Ida, Maudy, Marieke en duizenden andere vrouwen.’

related partner content for mobile comes here

De jury – Marc Oosterhout (managing director N=5), Astrid Prummel (hoofdredacteur a.i. Adformatie), Ellen de Jong en Anita Mooiweer (Sanoma-uitgevers Pink Ribbon magazine) – beloonden deze inhaker met een 8,75. Marc Oosterhout roemde vooral de durf van Mercedes-Benz om zo speels met het kernproduct om te gaan.

Mercedes-Benz heeft een lange traditie van mooie Pink Ribbon-uitingen, zoals deze beauties van inhakers van en . Eigenlijk valt de uiting van dit jaar hier een beetje bij in het niet - volgens Astrid Prummel kon het wel wat inspirerender - maar een gesponsorde auto is wel een prijs waard.

behaalde de tweede plaats met een integere, eenvoudige inhaker met hierin een merkloze, lege flacon en de tekst: ‘Er bestaat geen crème tegen borstkanker. Daarom steunen we Pink Ribbon.’ Dat Nivea in staat is om zichzelf te relativeren, kon op waardering van de jury rekenen.

Als derde werd de inhaakadvertentie van Pink Ribbon-duo geroemd, die net als Nivea een logische, intrinsieke link met het merk laat zien. De uiting toont een icoon van een roze envelop, vergezeld van de tekst: ‘Omdat je sommige berichten liever niet ontvangt.’

Nog 36 andere merken adverteerden in het blad. Hier zitten veel ‘Wij steunen Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker’ inhakers tussen die creatiever hadden gekund. Maar ik haal het natuurlijk niet in mijn hoofd advertenties te bekritiseren die voor het goede doel worden ingezet. Alleen al het feit dát een merk adverteert, zorgt voor een sympathieke uitstraling.

Natuurlijk bevat het blad nog andere noemenswaardige uitingen, zoals de eigen Pink Ribbon campagne ‘Samen zijn we sterker’, ontwikkeld door Grey. Maar voor deze inhakers - en natuurlijk voor de inspirerende verhalen - moet je gewoon het blad kopen. Het ligt morgen voor € 5,59 in de winkel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in