Overslaan en naar de inhoud gaan

iPhone, iPod Touch en iPad handheld consoles van de toekomst...

Uit resultaten van Newzoo’s “International Gamers Survey 2010” blijkt dat in de Verenigde Staten meer dan 40 miljoen mensen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit resultaten van Newzoo’s “International Gamers Survey 2010” blijkt dat in de Verenigde Staten meer dan 40 miljoen mensen games spelen op hun iPhone, iPod Touch of iPad. Dit is vergelijkbaar met het aantal Nintendo DS en DSi spelers van 10 jaar en ouder: 41 miljoen. De PSP van Sony wordt gebruikt door 18 miljoen Amerikanen. In Nederland ligt de verhouding anders. Er zijn 2,8 miljoen Nederlanders die “mobiele games” spelen op de Nintendo DS of DSi vergeleken met 800.000 en 600.000 voor respectievelijk Apple en Sony. Het totaal aantal “Apple iOS” gamers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Nederland en België is meer dan 20 miljoen.

related partner content for mobile comes here

Nintendo en Apple delen een deel van de markt.
Bijna 14 miljoen van de Nintendo DS/DSi gamers (34%) speelt ook op de iPod Touch en andersom. Uit de data blijkt tevens dat 90% van de mensen die games speelt op de iPad ervaring heeft met de iPhone of iPod Touch.

Peter Warman, directeur van Newzoo voegt toe: “De groei in de verkoopcijfers van de iPod Touch kan een teken zijn dat Apples mobiele devices steeds meer gezien worden als game platform. Jongeren lijken de iPod Touch nu zelf te kopen na hun eerste ervaring op de iPhone of iPod van hun ouders. De claim van Steve Jobs vorige week dat hij 50% van de mobiele gamemarkt in handen heeft was wat voorbarig, maar dat Apple een serieuze concurrent voor Nintendo is, blijkt duidelijk uit de cijfers .”

Spelen vs. betalen
Twee-derde van de Amerikaanse PSP en iPad gamers spelen minstens 3 keer per week op hun mobiele apparaat, vergeleken met ongeveer 50 procent voor de DS, DSi, iPhone en iPod Touch. Het percentage spelers dat betaalt voor mobiele games in Amerika is een stuk groter voor de Nintendo DS/DSi (67%) en voor de Sony PSP (66%) vergeleken met de iPod Touch/iPhone (45%) en de iPad (32%). Ook in de hoeveelheid geld die men gemiddeld uitgeeft aan “mobiele” games hebben de DS/DSi en PSP een duidelijke voorsprong op Apple. 53% van DS/DSi en 59% van de betalende PSP gamers geeft meer dan 10 dollar per maand uit, vergeleken met de 38% voor de iPhone en iPod touch. Dit komt natuurlijk ook doordat er heel veel gratis games beschikbaar zijn voor Apple's consoles en de gemiddelde prijs van games rond de 2 dollar ligt, terwijl games voor DS en PSP rond de 30 euro van de hand gaan...

Het blijft bijzonder dat Apple er (wellicht onbedoeld) in slaagt in potentie de grootste gameconsole producent van de wereld te worden, want games is toekomst!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in