Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder verzadigde vetten in Mars, Snickers en Milky Way

Mars heeft het percentage verzadigde vetten in chocolademerken aanmerkelijk gereduceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mars, Snickers en Milky Way bevatten vanaf nu 35 tot 45 pct minder verzadigde vetten in vergelijking met het gemiddelde van de Nederlandse top 25 van chocolademerken, claimt de fabrikant. Om deze doorbraak te bereiken heeft Mars in 5 jaar vele miljoenen geïnvesteerd in onderzoek. Zo wil Mars inspelen op de behoefte van consumenten aan bewust genieten.

related partner content for mobile comes here

Timo Hoogeboom, algemeen directeur Mars Nederland: 'Uit onderzoek weten we dat de Nederlandse consument minder verzadigde vetten belangrijk vindt. Verzadigde vetten zorgen immers voor een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Als koploper in de zoetwarenindustrie willen we onze verantwoordelijkheid nemen om als eerste de verzadigde vetten aan te pakken.'

De reductie van de verzadigde vetten maakt deel uit van een breed scala van duurzaamheids- en voedingskundige activiteiten van Mars onder de naam 'Mars 100% Feel Good'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in