Overslaan en naar de inhoud gaan

'Android loves Mobile Advertising more than BB'

Vorige week heeft onderzoeksbureau Nielsen nieuwe resultaten openbaar gemaakt over het clickgedrag binnen apps van diverse mobiele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week heeft onderzoeksbureau Nielsen nieuwe resultaten openbaar gemaakt over het clickgedrag binnen apps van diverse mobiele platformen. Wat valt er op?
33 % van de Android gebruikers hebben in het onderzoek in 30 dagen minimaal op een ‘in-app advertisement’ geklikt. Da’s ruimschoots 2x zo veel als Blackberry gebruikers.

related partner content for mobile comes here

Premium apps
Betalen voor apps, daar houdt de BlackBerry gebruiker ook niet echt van. In het onderzoek wordt de ratio (BB = 3.5 gratis apps downloads tov 1 betaalde app download). Bij iPhone is dat 2 gratis app downloads tov 1 premium download).
Vorige maand was er een artikel op het web te vinden dat gebruikers per mobiel platform erg van elkaar verschillen. Zie .

Natuurlijk kan het verschil in gebruikers profielen per mobiel platform een reden zijn dat het clickgedrag op in-app mobile advertising banners verschillend is. In mijn optiek ligt het meer aan de technische verschillen per platform. Met multi-touch mogelijkheid van Android en iPhone zal de gebruiker sneller een mobile display advertisment aanklikken dan bij BlackBerry’s. Ook het betalen voor apps werkt voor iPhone een stuk eenvoudiger en dit verklaard dan ook direct de verschillen per mobiel platform.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in