Pilabo: 'Consumenten betalen wel degelijk voor content'


De app van Pilabo.com bevat gratis afleveringen van bekende strips als Beestjes, Dirkjan, CartoonDiarree, Flo, Hara Kiwi, Hunker Bunker, Lars, S1NGLE, Swamp Thing en 7sHeaven. Via een in-app purchases model koop je met ‘credits’ extra afleveringen. Zonder marketingondersteuning zijn in 3 weken tijd 17.000 afleveringen verkocht, zegt Arie Bruin van Pilabo.
Bruin: 'Strips zijn een nichemarkt dus onze verwachtingen waren bescheiden. De verkoopresultaten hebben mijn stoutste verwachtingen overtroffen. Hiermee hebben we aangetoond dat consumenten wel degelijk willen betalen voor content. Op basis van de verkoopresultaten zetten we in op hoge volumes tegen lage tarieven. We hebben de prijs van het hoogste volume verlaagd van 7 naar 3 cent per aflevering en het instaptarief is van 1 euro 59 naar 79 cent gegaan.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij wijze van experiment maakt Pilabo momenteel promotie voor De Stripdagen in Houten op 25 en 26 september, georganiseerd door Het Stripschap.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid