Onttakeling Sanoma Men’s Magazines definitief


De mannentitels zijn daarmee terug waar ze waren voor de oprichting van SMM in 2002. Het mannenplatform verhuisde eind vorig jaar al terug naar ‘de moeder’ in Hoofddorp en de naam SMM is sinds 1 januari al niet meer gecommuniceerd.
Eerder deze week werd bekend dat Eric Ariëns als content publishing director naar Sanoma Digital gaat. Hij neemt de titels Autoweek (print, online en autotrader.nl) en Nusport mee. De overige mannentitels vallen nu onder Sanoma Uitgevers en worden uitgegeven door Wouter Verkennis. Van die titels worden de sites gezien als ondersteunend aan de printtitel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNorbert Mirani, de man achter het SMM Kenniscentrum, gaat Sanoma als positioneerder en lobbyist verder op de kaart zetten. Fysiek blijven de voormalig SMM-medewerkers zitten waar ze zaten. Ook het SMM-rood dat die afdeling kleurt blijft gehandhaafd.
Het doel achter de bestuurlijke verhanging is volgens woordvoerster Dolly van den Akker om een duidelijk gezicht naar de markt te realiseren. Van den Akker: ‘Er waren eerst drie verschillende winkels, dat zijn er nu weer twee.’ Voor 2002 waren er ook geen drie winkels, maar Van den Akker vindt de oprichting van SMM achteraf toch niet een onverstandige zet. Volgens haar was de ontwikkeling van de mannentitels onder moeders vleugels nooit gelukt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid