Overslaan en naar de inhoud gaan

Onttakeling Sanoma Men’s Magazines definitief

Met het integreren van alle mannentitels (print, online en mobiel) in of Sanoma Uitgevers of Sanoma Digital, is de onttakeling van Sanoma…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mannentitels zijn daarmee terug waar ze waren voor de oprichting van SMM in 2002. Het mannenplatform verhuisde eind vorig jaar al terug naar ‘de moeder’ in Hoofddorp en de naam SMM is sinds 1 januari al niet meer gecommuniceerd.

related partner content for mobile comes here

Eerder deze week werd bekend dat Eric Ariëns als content publishing director naar Sanoma Digital gaat. Hij neemt de titels Autoweek (print, online en ) en Nusport mee. De overige mannentitels vallen nu onder en worden uitgegeven door Wouter Verkennis. Van die titels worden de sites gezien als ondersteunend aan de printtitel.

Norbert Mirani, de man achter het SMM Kenniscentrum, gaat Sanoma als positioneerder en lobbyist verder op de kaart zetten. Fysiek blijven de voormalig SMM-medewerkers zitten waar ze zaten. Ook het SMM-rood dat die afdeling kleurt blijft gehandhaafd.

Het doel achter de bestuurlijke verhanging is volgens woordvoerster Dolly van den Akker om een duidelijk gezicht naar de markt te realiseren. Van den Akker: ‘Er waren eerst drie verschillende winkels, dat zijn er nu weer twee.’ Voor 2002 waren er ook geen drie winkels, maar Van den Akker vindt de oprichting van SMM achteraf toch niet een onverstandige zet. Volgens haar was de ontwikkeling van de mannentitels onder moeders vleugels nooit gelukt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in