Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Search: strijd tussen providers en search engines

De mobiele online services die telefonie-providers aanbieden worden maar door weinigen gebruikt. Door zo'n 15% meen ik. Aantrekkelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heb net 'n nieuwe mobiel, met weer meer functies dan die ouwe. Maar 't uitzoeken hoe ze allemaal werken.., 't kost zoveel tijd! Hoe dat straks gaat op 'n klein screen, mobi-sites (hopefully met kortere downloadtijden..), en ad's naast de search-results...? Moet er nog niet aan denken...Toch lijken de providers 't wel te zien zitten.

related partner content for mobile comes here

Concurrentie op bestaande services en abonnementen zet marges voor de mobile operators verder onder druk, en op 't device dat de consument altijd bij zich heeft, kan search een prima plek krijgen. Het verdienmodel is alleen nog niet duidelijk. GOOG heeft al contracten met Vodafone en T-Mobile, Yahoo met Orange.

Je ziet ook dat grote providers de data-stream, + ad-inkomsten proberen te beschermen. Providers die Google of Yahoo in huis halen, leveren waarschijnlijk relevantere search-data, maar krijgen er 'n machtige partner bij die flink wil mee-eten in de revenues. Google zou in de deal met Vodafone de helft van de inkomsten op keyword-searches krijgen, plus een deel van de ad inkomsten.

Providers overwegen daarom ook om de gebruiker 'wat dommer te houden'. Door kleinere partners de search-applicaties te laten leveren en zo meer controle te houden. Een commerciele afweging dus! ...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in