Mobile Search: strijd tussen providers en search engines
Heb net 'n nieuwe mobiel, met weer meer functies dan die ouwe. Maar 't uitzoeken hoe ze allemaal werken.., 't kost zoveel tijd! Hoe dat straks gaat op 'n klein screen, mobi-sites (hopefully met kortere downloadtijden..), en ad's naast de search-results...? Moet er nog niet aan denken...Toch lijken de providers 't wel te zien zitten.
Concurrentie op bestaande services en abonnementen zet marges voor de mobile operators verder onder druk, en op 't device dat de consument altijd bij zich heeft, kan search een prima plek krijgen. Het verdienmodel is alleen nog niet duidelijk. GOOG heeft al contracten met Vodafone en T-Mobile, Yahoo met Orange.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaJe ziet ook dat grote providers de data-stream, + ad-inkomsten proberen te beschermen. Providers die Google of Yahoo in huis halen, leveren waarschijnlijk relevantere search-data, maar krijgen er 'n machtige partner bij die flink wil mee-eten in de revenues. Google zou in de deal met Vodafone de helft van de inkomsten op keyword-searches krijgen, plus een deel van de ad inkomsten.
Providers overwegen daarom ook om de gebruiker 'wat dommer te houden'. Door kleinere partners de search-applicaties te laten leveren en zo meer controle te houden. Een commerciele afweging dus! ...Lees verder
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid