Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage publiekstijdschriften daalt

De totale verspreide oplage van de publiekstijdschriften was in het tweede kwartaal 25,2 miljoen exemplaren. Dat was 2 procent minder dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. Bij de gezinsbladen doet Plus Magazine het goed met een stijging van de totaal betaalde kernoplage van 278.741 naar 297.267. Ook Aktueel stijgt: van 50.740 naar 54.807. Dalers zijn Panorama (102.054 naar 92.195) en Nieuwe Revu, van 71.494 naar 68.783.

related partner content for mobile comes here

Bij de gossipbladen gaat Privé van 267.592 naar 235.199 exemplaren, Story van 192.134 naar 185.537, Weekend van 198.554 naar 182.001 en Party van 77.492 naar 74.712 exemplaren.

Bij de jongerenbladen gaat het erg goed met Girlz - van 63.480 naar 87.545 ‒ en Ellegirl - van 60.175 naar 78.679 ‒ en minder met Fancy - 73.502 naar 56.305 ‒ en Hitkrant, van 50.841 naar 40.447.

Bij de mannenbladen daalt de oplage van FHM van 54.882 naar 42.296, doet Playboy het goed: van 52.656 naar 71.425 exemplaren en blijft Quest maar stijgen: van 125.487 naar 140.452 exemplaren.

Dan de vrouwenbladen. Happinez is weer de meest opvallende titel met een zeer grote stijging van 68.648 naar 112.833. Ook Linda. blijft het goed doen: van 112.566 naar 139.281

De oplage van Beau Monde blijft dalen: van 111.403 naar 94.186, Elle groeit van 65.905 exemplaren naar 78.355, evenals Esta: van 71.672 naar 77.573. Flair daalt van 137.420 naar 122.182, Audax’ Glossy stijgt van 90.649 naar 94.919 82.423.

Libelle - 523.099 naar 504.585 - en Margriet ‒ van 340.434 naar 318.779 ‒ blijven kampen met oplagedalingen. Stijgers zijn verder onder meer Red, Marie Claire en Opzij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in