Leo Burnett in Second Life


Reclamebureau Leo Burnett opent een vestiging in Second Life. Doel: nieuwe ideeën opdoen voor het dagelijks werk.
Of in termen van Advertising Age: Leo Burnett Worldwide hoopt dat het opzetten van een zaak in de virtuele wereld de resultaten in de echte wereld helpen verbeteren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRecent verloor Leo Burnett grote klanten als Cadillac en de het Amerikaanse leger. Het bureau is te veel 20e eeuw, naar het lijkt, en dreigt het pleit de verliezen van modernere nieuwkomers.
En wat is er dan een beter antwoord dan direct de grootste stap vooruit te zetten door naar Second Life te gaan? Grote merken als Coca-Cola, Adidas en luxeketen American Appareil gingen Leo Burnett al voor. En in Nederland Emerce die via internet een opgedoken 3D-programmeur in Australië aanstuurde om de virtuele Van Nelle-fabriek in Second Life als virtuele vestiging te laten opzetten.
Leo Burnett kocht een paar vierkante kilometer voor een paar duizend dollar en hoopt daar haar 2.400 werknemers heen te trekken om samen lekker creatief bezig te zijn. En dat klanten daar dan weer op af komen, en derden van buiten het bedrijf met creativiteit.
Met een groei van 150.000 naar 800.000 deelnemers in een half jaar tijd is Second Life een nieuwe hit, of hype. Dus schoot de Picnic Crossmediaweek in de roos door oprichter Philip Rosedale hierheen te halen. Hij sprak niet alleen vanaf het podium van de Westergasfabriek, maar ook twee dagen lang met vele bezoekers om ideeën uit te wisselen. Het was een genot om zo'n open geest van gedachten te kunnen wisselen.
En toevallig kwam er gisteren een groot Nederlands onderzoek over Second Life, wat de nodige inzichten en discussiestof oplevert.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid