43 uur in een etmaal
Mediabureau OMD en internetbedrijf Yahoo publiceerden de uitkomsten van een enquête naar tijdsbesteding: een gezinslid kan 43 uur per dag activiteiten ontplooien, dankzij nieuwe media.
De uitkomsten van de enquête betreffen het overlappend gebruik van media bij 4.700 volwassenen in 16 landen, niet in Nederland.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis'Multitasking' (wie verzint het Nederlandse woord?), daar gaat het natuurlijk over, en dan vooral gedurende het internetten: tegelijk tv kijken of telefoneren is heel gewoon.
Gemiddeld was er 3,6 uur netgebruik per dag, plus apart nog 1 uur chatten, plus 2,5 uur tv kijken. Ondertussen moest ook de krant nog worden gelezen, gebeld en videospelletjes gespeeld. En de eenvoudigste manier om te multitasken natuurlijk: radio luisteren, al was dat met 1 uur en 20 minuten per dag juist gering in omvang.
De enquêteurs van Yahoo en OMD spreken van 'Family 2.0'. Reclame komt, volgens respondenten zelf althans, het best over via tijdschriften en kranten (72 procent), radio (60 procent) of tv (59 percent) en minder op mobiele telefoons en mp3-spelers. Hoe hoog dat percentage op internet is, maakt Yahoo wijselijk (?) niet bekend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid