Overslaan en naar de inhoud gaan

43 uur in een etmaal

Mediabureau OMD en internetbedrijf Yahoo publiceerden de uitkomsten van een enquête naar tijdsbesteding: een gezinslid kan 43 uur per dag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mediabureau en internetbedrijf publiceerden de uitkomsten van een enquête naar tijdsbesteding: een gezinslid kan 43 uur per dag activiteiten ontplooien, dankzij nieuwe media.

related partner content for mobile comes here

De betreffen het overlappend gebruik van media bij 4.700 volwassenen in 16 landen, niet in Nederland.

'Multitasking' (wie verzint het Nederlandse woord?), daar gaat het natuurlijk over, en dan vooral gedurende het internetten: tegelijk tv kijken of telefoneren is heel gewoon.

Gemiddeld was er 3,6 uur netgebruik per dag, plus apart nog 1 uur chatten, plus 2,5 uur tv kijken. Ondertussen moest ook de krant nog worden gelezen, gebeld en videospelletjes gespeeld. En de eenvoudigste manier om te multitasken natuurlijk: radio luisteren, al was dat met 1 uur en 20 minuten per dag juist gering in omvang.

De enquêteurs van Yahoo en OMD spreken van 'Family 2.0'. Reclame komt, volgens respondenten zelf althans, het best over via tijdschriften en kranten (72 procent), radio (60 procent) of tv (59 percent) en minder op mobiele telefoons en mp3-spelers. Hoe hoog dat percentage op internet is, maakt Yahoo wijselijk (?) niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in