Overslaan en naar de inhoud gaan

Picnic en de lancering van de Cross Media Award

Op de eerste dag van Picnic06 zag ik vooral veel mensen die net als ik -naast inschrijven- de boel een beetje aan het verkennen waren, want…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de eerste dag van zag ik vooral veel mensen die net als ik -naast inschrijven- de boel een beetje aan het verkennen waren, want het 'echte programma' begint eigenlijk morgen pas. Dan worden key note-kanonnen als Michael B. Johnson (Pixar) en John de Mol in stelling gebracht. Tip: ga er vroeg heen, want iedereen wil ze zien.

related partner content for mobile comes here

Toch was er vandaag zeker wel iets te beleven; zo kondigde (FMG) tijdens het aan om volgend jaar een te vergeven.

De producent van 'crossmediale content en distributeur van media en entertainment' verbindt zelfs een bedrag van 1 miljoen euro aan de prijs voor het beste multimediale concept.

Volgens FMG groeit de entertainmentmarkt hard, en versnippert de consumptie ervan. Het bedrijf wil hierop inspelen door Nederlandse creatieven te stimuleren bij de ontwikkeling van echte crossmediale producten.

Deelnemers dienen voor 1 januari een concept/idee/verhaal in te leveren, dat gebruik maakt van een mediaplatform dat tenminste uit 4 kanalen bestaat en uiteraard marktpotentie heeft.

Juryvoorzitter Joost Driessen van iMediate moet met de jury (bestaande uit Ingrid Kluvers van Sanoma, Joris van Heukelom van KPN, Marion Slewe van de Nederladnse film- en theateracademie, Hans Bousie van Bousie Advocaten, Hubert de Koning van Bruna en Ramon Dahmen van FMG) voor 1 februari een shortlist samenstellen uit alle inzendingen, en de winnaar is voor 1 maart 2007 bekend.

Het is de bedoeling dat de award jaarlijks wordt uitgekeerd.

FMG krijgt de eigendom over de rechten, de winnaar krijgt een rol in het ontwikkeltraject en een royaltypercentage van 10 procent.

En dat is wat magertjes volgens het Cross Media Café-publiek; want mocht je concept aanslaan dan loop je wel heel veel royalty mis. Maar Driessen pareert de kritiek door te zeggen dat het niet zo'n vaart zal lopen met de inkomsten. Niet iedereen heet . Daarnaast krijgen de meeste creatieven volgens hem nooit de kans om zomaar 1 miljoen in hun project te kunnen stoppen.

Maar het is natuurlijk wel heel erg zuur als je concept toch die Big Brother-potentie blijkt te hebben en FMG 90 procent van de winst in eigen zak steekt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in