Overslaan en naar de inhoud gaan

Google verliest marktaandeel in China

Twee verschillende onderzoeken rapporteren hetzelfde: zowel 't China Internet Marketing Network Info Center, als China IntelliConsulting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee verschillende onderzoeken rapporteren hetzelfde: zowel 't , als melden dat Google flink terrein verliest op Baidu. De eerste houdt 't op een verlies van 8%, ChinaIntelliConsulting ziet een daling van 12,3%.

related partner content for mobile comes here

Erg fors, en ongetwijfeld zullen Amerikaanse bronnen anders beweren. Toch zijn de redenen die worden opgevoerd plausibel:

- De Chinees kent de naam Guge (gecensureerde versie) een half jaar na introductie nog niet. Gold voor 63% van de bezoekers die aangaven Google als hun nr. 1 zoekmachine te gebruiken, en 72% van de totale gebruikersgroep.
- Guge is verkeerd in de markt gezet (de naam betekent Harvest Song, te traditioneel volgens de Chinees, die vooral modern wil zijn)
- verkeer uit de Chinese versie van Google.com wordt niet goed ge-redirect naar Google.cn
- Sinds Baidu aan de NASDAQ genoteerd staat, vangt 't ladingen positieve PR.
- Lokale marktkennis schiet tekort i.v.m. Baidu.

Meer achtergrond lees je

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in