Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument gaat weer vaker stappen

Het Nederlandse uitgaanspubliek weet de horeca weer vaker te vinden. Er wordt meer geld uitgegeven en minder geklaagd dan een jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wim Koel, business intelligence manager van Heineken Brouwerijen en verantwoordelijk voor de enquête: ‘Het gaat duidelijk beter met de horeca dan in 2005. De consument heeft meer vertrouwen in de economie en daarmee ook in de horeca.’

related partner content for mobile comes here

Belangrijke verschillen met 2005 zijn dat mensen aangeven vaker uit te gaan en daarbij meer verschillende dranken te consumeren. Bovendien zegt 75 procent van de ondervraagden het prijsniveau in de favoriete horecagelegenheid ‘gemiddeld’ te vinden. Slechts 22 procent vindt het prijsniveau nog hoog of te hoog.

Vorig jaar gaf 45 procent van de ondervraagden aan zich te ergeren aan het prijsniveau van de horeca in het algemeen, nu is dat (nog slechts) 10 procent gezakt tot een ergernisniveau van 35 procent.

Ongeïnteresseerd personeel blijft ook in 2006 de grootste ergernis in de horeca. 58 procent van de horecabezoekers ergert zich aan ongeïnteresseerd (of) en 42 procent aan onfatsoenlijk personeel. Dit is beide gevallen minder slecht dan vorig jaar. Roken komt op een goede tweede plaats met gemiddeld 18 procent. Vooral in restaurants ergeren veel mensen (24 procent) zich aan rokers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in