Consument gaat weer vaker stappen
Wim Koel, business intelligence manager van Heineken Brouwerijen en verantwoordelijk voor de enquête: ‘Het gaat duidelijk beter met de horeca dan in 2005. De consument heeft meer vertrouwen in de economie en daarmee ook in de horeca.’
Belangrijke verschillen met 2005 zijn dat mensen aangeven vaker uit te gaan en daarbij meer verschillende dranken te consumeren. Bovendien zegt 75 procent van de ondervraagden het prijsniveau in de favoriete horecagelegenheid ‘gemiddeld’ te vinden. Slechts 22 procent vindt het prijsniveau nog hoog of te hoog.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVorig jaar gaf 45 procent van de ondervraagden aan zich te ergeren aan het prijsniveau van de horeca in het algemeen, nu is dat (nog slechts) 10 procent gezakt tot een ergernisniveau van 35 procent.
Ongeïnteresseerd personeel blijft ook in 2006 de grootste ergernis in de horeca. 58 procent van de horecabezoekers ergert zich aan ongeïnteresseerd (of) en 42 procent aan onfatsoenlijk personeel. Dit is beide gevallen minder slecht dan vorig jaar. Roken komt op een goede tweede plaats met gemiddeld 18 procent. Vooral in restaurants ergeren veel mensen (24 procent) zich aan rokers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid