Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Consumenten hebben vertrouwen in corporate websites’

Consumenten hebben meer vertrouwen in de informatie op corporate websites dan info via andere online kanalen zoals blogs en forums. Ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit twee recente Amerikaanse onderzoeken van JupiterResearch. Volgens het onderzoek naar het belang van door de consument zelf gecreëerde content vertrouwt slechts 21 procent van de consumenten, die een aankoop overwegen, informatie op zogenaamde ‘sociale media’, zoals weblogs, forums en bulletin boards. Daarentegen is het twee keer zo waarschijnlijk dat de consumenten vertrouwen hebben in de informatie op een corporate website of een officiële website met product-recensies.

related partner content for mobile comes here

Uit het andere onderzoek blijkt ook dat consumenten, die op zoek waren naar een auto via websites van dealers en fabrikanten, graag meer product reviews van gebruikers op die sites zouden willen lezen. Volgens de onderzoekers is ‘consumer created content’ dan ook het nieuwe toverwoord. (ClickZ)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in