Overslaan en naar de inhoud gaan

PO presenteert nieuwe zenderindeling

De Publieke Omroep heeft gisteren haar nieuwe zenderindeling gepresenteerd. Het doel is dat zenders een duidelijker profiel en doelgroep…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Netcoördinator Ton F. Van Dijk zegt dat de kijker centraal staat. ‘Dat is het belangrijkste uitgangspunt van de nieuwe televisieprogrammering van de Publieke Omroep. De vertrouwde en hoog gewaardeerde programma’s van de omroepen zijn makkelijker te vinden. Op deze wijze hoopt de Publieke Omroep naast traditionele kijkers ook jongeren beter te bereiken. En dat is van wezenlijk belang met het oog op een gezonde toekomst voor de publieke omroep.’

related partner content for mobile comes here

Nederland 1 wordt een breed publieksnet, waar samen kijken centraal staat. Nederland 2 een verdiepend net en Nederland 3 is ‘innovatief en soms wat tegendraads voor relatief jongere kijkers’.
Bestuursvoorzitter Harm Bruins Slot houdt rekening met een periode van gewenning die vanaf 4 september intreedt. ‘Als ze bij de Albert Heijn de indeling veranderen moet ik ook eerst zoeken, maar na een tijdje weet je niet beter’, zegt hij tegen het ANP. Na die periode van gewenning moeten rond januari/februari 2007 de eerste positieve effecten meetbaar zijn. ‘Maar we zijn ook afhankelijk van de vernieuwingskracht van de makers zelf en hoe de andere zenders opereren', geeft de PO-baas aan.

Financieel gaat het niet zo best met de PO. ‘Momenteel teren we in op onze reserves en we doen dat ook volgend jaar. Maar als er rond 2008 niets is veranderd, komen we in de problemen. Dan moet er misschien wel een net af. Maar voor die tijd zijn er verkiezingen, dus we hopen op acties van een nieuw kabinet.'
Het is afwachten hoe de kijker reageert, maar ook de programmamakers zelf moeten duidelijk nog even wennen. ‘Ik snap er geen reet van’, meldde Catherine Keyl gisteren tijdens de presentatie. Haar talkshow verhuist van het brede net Nederland 1 naar het verdiepende net Nederland 2. ‘Maar als je 800 duizend kijkers trekt, dan heb je toch een groot publiek?’, zegt ze in de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in