Perception management gets 'live'!
Door Nicoline van Straten, bestuurslid IDEA & Leon Kruitwagen,
IDEA
Het effect van eventmarketing op het imago van een organisatie zou, als het goed is, bevestigend en versterkend moeten zijn.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIndien een organisatie zorgvuldig omgaat met het managen van het in- en externe imago en verwachtingspatronen, zijn events een logisch vervolg op deze imagostrategie en dus daarmee in lijn.
Dat betekent dat er naar alle aspecten van zender en ontvanger wordt gekeken en daarmee een gewenste boodschap wordt opgesteld, in de vorm van een event. Zoals bij alle communicatie en marketing is de ontvanger bepalend voor de uiteindelijke inhoud en toon van het event.
Hoewel bij eventmarketing veel aandacht aan de te zenden boodschap wordt gegeven, komt het maar al te vaak voor dat de ontvanger uit het oog wordt verloren en de vorm van het event niet volledig en zorgvuldig wordt gekozen.
Naar onze mening beïnvloeden álle aspecten van een event, zoals uitnodigingsbeleid (verwachtingsmanagement pur sang), locatie, sfeer, toon, sprekers etc. het uiteindelijke imago. Daar valt in veel gevallen nog veel winst te boeken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid