Overslaan en naar de inhoud gaan

Perception management gets 'live'!

Door Nicoline van Straten, bestuurslid IDEA & Leon Kruitwagen, IDEA
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door Nicoline van Straten, bestuurslid IDEA & Leon Kruitwagen,

related partner content for mobile comes here

Het effect van eventmarketing op het imago van een organisatie zou, als het goed is, bevestigend en versterkend moeten zijn.

Indien een organisatie zorgvuldig omgaat met het managen van het in- en externe imago en verwachtingspatronen, zijn events een logisch vervolg op deze imagostrategie en dus daarmee in lijn.

Dat betekent dat er naar alle aspecten van zender en ontvanger wordt gekeken en daarmee een gewenste boodschap wordt opgesteld, in de vorm van een event. Zoals bij alle communicatie en marketing is de ontvanger bepalend voor de uiteindelijke inhoud en toon van het event.

Hoewel bij eventmarketing veel aandacht aan de te zenden boodschap wordt gegeven, komt het maar al te vaak voor dat de ontvanger uit het oog wordt verloren en de vorm van het event niet volledig en zorgvuldig wordt gekozen.

Naar onze mening beïnvloeden álle aspecten van een event, zoals uitnodigingsbeleid (verwachtingsmanagement pur sang), locatie, sfeer, toon, sprekers etc. het uiteindelijke imago. Daar valt in veel gevallen nog veel winst te boeken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in