Overslaan en naar de inhoud gaan

De betrouwbaarheid van de IAB cijfers

Het IAB publiceerde gisteren de cijfers voor de online advertising bestedingen van het afgelopen kwartaal. Sinds de oprichting heeft het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het IAB publiceerde de cijfers voor de online advertising bestedingen van het afgelopen kwartaal. Sinds de oprichting heeft het IAB veel werk verzet om online advertising op een hoger niveau te brengen en dat is zeker gelukt. Op las ik vanmorgen de begeleidende reacties van IAB-Nederland directeur Igor Beuker op de berichtgeving.

related partner content for mobile comes here

In het artikel op Emerce maakt hij melding van de bestedingcijfers voor search, die niet officieel zijn, aangezien partijen als Yahoo en Google geen uitspraken doen over lokale marktcijfers. Beuker wil niet kwijt waar hij de cijfers vandaan haalt, maar geeft wel aan dat de cijfers "betrouwbaar zijn en mogelijk zelfs iets te laag ingeschat". Mag je dan spreken over betrouwbare cijfers als het hier gaat om een inschatting?

Paul Aelen van Checkit (en ex-IAB-lid) geeft al direct in een aan dat hij vindt dat het IAB de bestedingscijfers voor search te laag weergeeft. Hij baseert zich ook op bronnen die wederom "betrouwbaar maar onofficieel" zijn. Volgens mij ruimte zat voor een flinke discussie. Of is dit een discussie met wat oud zeer, aangezien Checkit vorig jaar door het IAB geschorst werd als lid?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in