Iets voor De Bijenkorf: virtuele modeshow


Yahoo en Wal-Mart openen een virtuele catwalk. Ieder meisje kan in vermomming met een creatie, wereldberoemd worden, is het idee. En wat kun je dan winnen bij de gierigste winkelketen ter wereld: een cheque van 100 dollar. Maar het idee is aardig.
Een boeiend promotie-idee: op de site van Yahoo en Wal-Mart kun je een cartoon van jezelf (avatar) nemen en als modepop aankleden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAvatars doen het goed bij tieners, en bijvoorbeeld Seond Life, Habbo Hotel en Eccky zijn erop gebaseerd: zeg maar poppenkast in plaats van echte gezichten en lijven. Je kunt er lekker veel meer mee doen dan met je eigen, vaak als beperkt ondergane fysieke mogelijkheden en karakter en je blijft min of meer anoniem.
En Yahoo en Wal-Mart menen dat het werken met avatars een goede manier is om een virtuele 'catwalk' op te zetten. Publiek kan ook stemmen op de beste creaties. Een kwestie van veel vriendinnen verzamelen om op jouw avatar te stemmen. En dan moet je met hen die 100 dollar nog verdelen....
Op deze site is te zien hoe het werkt, en er zijn al veel creaties om op te stemmen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid