Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruim baan voor gewenste nieuwe profiel Philips

Philips doet het internationaal goed als merk, bleek onlangs uit de ranglijst van BusinessWeek/Interbrand. Maar Philips wil meer, veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door de verkoop is Philips losgekoppeld van de grillen van de elektronica-industrie. Al is de sector consumentenelectronica –liever lifestyle genoemd- uiteraard nog steeds gevoelig voor conjuncturele schommelingen. Daar zijn de productiefabrieken afgestoten en is sales en marketing versterkt. De divisie medical groeit al jaren zeer snel, maar dat is vooralsnog minder bekend.

related partner content for mobile comes here

Topman Gerard Kleisterlee zei zaterdag in het FD dat de concurrenten al lang niet meer bedrijven als Sony zijn, maar Hitachi, Siemens, Honeywell, GE en Tyco. ‘Perceptie veranderen kost tijd, maar met onze profilering als zorg- en lifestylebedrijf werken we daar al een tijdje aan.’ Philips wil een andere groep analisten aanspreken en niet meer de pure technologiebijeenkomsten bijwonen. En verandert de naam in Koninklijke of Royal Philips. De toevoeging Electronics verdwijnt omdat het concern niet langer een traditioneel, verticaal geïntegreerd electronicabedrijf is.

En die miljarden van de chipverkoop? Kleisterlee in het FD: ’We kunnen ons nu volledig richten op het bouwen van een nog sterker bedrijf in de gezondheidszorg en lifestyle rond de merkbelofte Sense and Simplicity.’ En: ‘Now, we need to grow Philips like hell.’ Het moet lukken, met dat nieuwe profiel, mits er nog ettelijk miljoenen in de communicatie erover worden gepompt, want dat is beslist nodig. Het geld ervoor is in ieder geval in ruime mate aanwezig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in