Overslaan en naar de inhoud gaan

La Willemijn en ... De Eeuwige Strijd

Wederom presenteert CommLog weer met enige trots, en na een zorgvuldig selectieproces -en met dank aan Management Team- een column van 'la'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Journalisten en voorlichters zijn geen vrienden, dat begrijp ik best. Ze dienen beiden een ander belang. Toch heb ik nooit echt goed begrepen waarom veel journalisten er echt alles aan doen om voorlichters te omzeilen. Niet handig, want:
1.Een voorlichter heeft het vertrouwen van zijn directeuren en managers; vaak wordt de journalist toch weer terugverwezen naar de voorlichter.
2.Voorlichters onderkennen het belang van pr veel meer dan de mensen voor wie ze werken. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een directeur echt over moest halen om een interview te geven.
3.Managers vertellen vaak hun eigen boodschap. Als dat een marketingmanager is, zal het vaak een reclamepromo zijn voor het bedrijf of product. Voorlichters begrijpen als geen ander dat een journalist die verkooppraatjes helemaal niet wil horen en kan de manager aansporen om iets meer te vertellen of om eens een andere invalshoek te kiezen.
De voorwaarde is natuurlijk wel dat journalisten te maken hebben met professionele voorlichters. Hoe herken je de zwakkere broeders onder hen? Daarover volgende keer meer.'

related partner content for mobile comes here

Gepost door imposter Willemijn Karelse op 25 juli op <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in