Enjoy Heineken Responsibility. True or False?


Vanaf deze week begint Heineken met een campagne om mensen te attenderen op de gevolgen van alcoholgebruik. Hoera en gedurfd zou ik willen zeggen. Niet zozeer om het feit dat ze de eerste zijn die hun eigen product of dienst vanuit maatschappelijke verantwoordelijkheid bekijken (Ben bijvoorbeeld, attendeerde ook op het uitzetten van je mobieltje bij een klassiek concert), maar om het feit dat het een hele grote speler is die dit doet. Een speler die (tot nu toe) vooral geïnterreseerd leek in alleen meer bier. En als een grote speler als Heineken dat doet, zullen er meer volgen en dat verdient een pluim. Enige puntje van twijfel over echte oprechtheid betreft een opmerking uit een interview met directeur Erik Korthals Altes dat het niet alleen uit nobele overweging is, maar ook om te voorkomen dat er een zelfde verbod op alcoholreclame komt als op sigaretten. “Ik heb liever dat we 1 procent minder bier verkopen, dan dat we straks helemaal niets meer mogen verkopen.”?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid