Overslaan en naar de inhoud gaan

Enjoy Heineken Responsibility. True or False?

Vanaf deze week begint Heineken met een campagne om mensen te attenderen op de gevolgen van alcoholgebruik. Hoera en gedurfd zou ik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf deze week begint Heineken met een campagne om mensen te attenderen op de gevolgen van alcoholgebruik. Hoera en gedurfd zou ik willen zeggen. Niet zozeer om het feit dat ze de eerste zijn die hun eigen product of dienst vanuit maatschappelijke verantwoordelijkheid bekijken (Ben bijvoorbeeld, attendeerde ook op het uitzetten van je mobieltje bij een klassiek concert), maar om het feit dat het een hele grote speler is die dit doet. Een speler die (tot nu toe) vooral geïnterreseerd leek in alleen meer bier. En als een grote speler als Heineken dat doet, zullen er meer volgen en dat verdient een pluim. Enige puntje van twijfel over echte oprechtheid betreft een opmerking uit een interview met directeur Erik Korthals Altes dat het niet alleen uit nobele overweging is, maar ook om te voorkomen dat er een zelfde verbod op alcoholreclame komt als op sigaretten. “Ik heb liever dat we 1 procent minder bier verkopen, dan dat we straks helemaal niets meer mogen verkopen.”?

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in