Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander koopt mobieltje liefst in winkel

Een meerderheid (57 procent) van de Nederlanders koopt zijn of haar mobiele telefoon nog steeds het liefst in een reguliere winkel. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eén op de vijf Nederlanders (19 procent) koopt de mobiele telefoon het liefst via internet. Het gemak en de snelheid van internet zijn hiervoor de belangrijkste redenen.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de binnenkort te verschijnen Telecom Monitor 2006 van .

Internet is wel de belangrijkste bron bij het zoeken van informatie over mobieltjes. Bij het oriënteren op een nieuw abonnement, gebruikt 86 procent van de Nederlanders het internet. Folders en brochures worden door 44 procent geraadpleegd en 35 procent haalt de informatie bij vrienden, kennissen of buren.

Internet wordt vooral gebruikt om abonnementsprijzen te vergelijken (88 procent), de beste aanbieding te zoeken (67 procent) en om voorwaarden van abonnementen te vergelijken (58 procent).

Bij de keuze voor een (nieuwe) aanbieder van mobiele diensten zijn prijs en landelijke dekkingsgraad nog steeds het meest belangrijk, hoewel hun rol minder groot is geworden dan in 2005.

Het toestel dat men bij een abonnement krijgt speelt een minder belangrijke rol, maar is in vergelijking met vorig jaar wel belangrijker geworden.

Genoemde redenen bij keuze aanbieder mobiele diensten
Prijs 44 procent (2005) 35 procent (2006)
Landelijke dekking 43 procent (2005) 34 procent (2006)
Toestel 16 procent (2005) 19 procent (2006)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in