Overslaan en naar de inhoud gaan

'Heeft u ook een oplossing voor mijn oplossing?'

door gastblogger Marieke van Zuien, LEWIS
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door gastblogger Marieke van Zuien,

related partner content for mobile comes here

Op de middelbare school, en dat is in mijn geval niet eens zo heel erg lang geleden, leerde ik nog dat je drie economische sectoren had: landbouw, producten en diensten.
Tegenwoordig heeft iedereen 'OPLOSSINGEN'. Dit fenomeen is al even aan de gang in de ICT, waar ingewikkelde technologie die niet in een doos past al een paar jaar geen 'product' meer mag heten.
Maar inmiddels breidt het zich als een olievlek uit over andere sectoren.

Banken bieden , mobiele operators helpen je aan en HR-dienstverleners verkopen geen salarisadministratie meer, nee, ze zitten in de .

En wijzelf doen er in onze sector enthousiast aan mee met communicatie-oplossingen voor identiteitsvraagstukken. Hebben we echt zoveel problemen dan?

Het betekent in ieder geval wel dat marketing- en communicatiemensen vandaag de dag naarstig mee moeten zoeken naar al die problemen waar onze potentiële afnemers oplossingen voor nodig hebben. Op zich snap ik het wel hoor: je denkt meer vanuit de behoefte van de klant en die intentie om de rollen om te draaien is prima. Maar waarom moet het perspectief zo negatief zijn, alsof de marketing van ? stiekem nog steeds gewoon producten en diensten- nu louter drijft op problemen?

Ik bel straks even naar de kapper om te informeren of ze mij binnen een paar dagen aan een toonaangevende oplossing voor een urgente styling issue kunnen helpen. Misschien kan ik op weg daarheen ook even langs de sportschool die mij kan voorzien in mijn dringende behoefte aan een conditionele oplossing....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in