Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold blijft koninklijk

Supermarktconcern Ahold mag zich koninklijk blijven noemen. Dat heeft de koningin besloten na een advies van het ministerie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarktconcern Ahold mag zich koninklijk blijven noemen.
Dat heeft de koningin besloten na een advies van het ministerie van Economische Zaken.

related partner content for mobile comes here

Het supermarktbedrijf dreigde het predikaat 'koninklijk' kwijt te raken na het boekhoudschandaal bij de onderneming, dat begin 2003 naar buiten kwam. Ahold heeft naar het oordeel van de koningin genoeg maatregelen getroffen om herhaling van een dergelijk schandaal te voorkomen.

Eind december vorig jaar heeft Ahold aan het ministerie van Economische Zaken gerapporteerd over de maatregelen die het heeft getroffen om herhaling te voorkomen. Het ministerie heeft vervolgens bij de collega's van Justitie, Financiën en bij de Vereniging van Effectenbezitters advies ingewonnen. Op grond daarvan is besloten dat Ahold het predikaat 'koninklijk' mag blijven voeren.

Bij Ahold werd het besluit enthousiast onthaald. 'Er heerst hier algemene vreugde', aldus een woordvoerder van de onderneming.

'We waren koninklijk en we blijven dat ook. Hiermee zijn onze inspanningen van de afgelopen jaren voor het herstel van Ahold erkend. We zijn er erg blij mee. We hebben het niet voor niets gedaan.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in