Overslaan en naar de inhoud gaan

Carat: bijna 50 miljoen euro in Nederlandse WK-blokken

Hoe werd er nu naar het WK Voetbal gekeken? Carat dook in de cijfers van de Stichting KijkOnderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat gebeurde er:

related partner content for mobile comes here
  • Binnen de 37 landen betrokken bij dit onderzoek had het WK in Duitsland meer dan 4,4 miljard kijkers (cumulatief).
  • Internationaal gezien was de finale tussen Italië en Frankrijk de best bekeken wedstrijd met ruim 218 miljoen kijkers.
  • Het kaartenfestijn van Portugal en Nederland was in ons land de best bekeken wedstrijd. Circa 8,2 miljoen mensen bekeken deze wedstrijd binnenshuis.
  • Samen met het door de STER uitgevoerde aanvullende onderzoek naar buitenshuis kijken kan geconcludeerd worden dat deze wedstrijd met een totaal aantal kijkers van 11,1 miljoen op de vierde plaats komt in de topvijf van wedstrijden op een EK of WK met het hoogste bereik van de laatste 10 jaar. Topvijf voetbalwedstrijden aller tijden (bereik 6+ incl. buitenshuis) 11,7 miljoen Nederland - Brazilië 1/2 finale WK 1998 7-7-1998 11,5 miljoen Portugal - Nederland 1/2 finale EK 2004 30-6-2004 11,5 miljoen Italië - Nederland 1/2 finale EK 2000 29-6-2000 11,1 miljoen Portugal - Nederland 1/8 finale WK 2006 25-6-2006 11,0 miljoen Nederland - Letland voorronde EK 2004 23-6-2004 Op Nederland 2 werden 329 reclameblokken uitgezonden tijdens en rondom de WK-programmering. Er werd bruto 49.828.745 euro aan reclamezendtijd verkocht in de WK-blokken van de STER. De toptien van Nederlandse WK-adverteerders, in brutobestedingen Bcc 1.961.400 euro Nationale Nederlanden 1.543.573 euro Toto 1.437.985 euro Vodafone 1.209.465 euro Hyundai 973.780 euro Douwe Egberts 955.323 euro Albert Heijn 824.027 euro Asics 817.362 euro Grolsch 749.801 euro Rabobank 731.475 euro Er waren wedstrijden die bijna door net zo veel vrouwen als mannen werden bekeken. Ivoorkust-Servië Montenegro en Portugal-Nederland waren van die wedstrijden: bij beide wedstrijden was 52,4 procent man. Een meer gelijke verdeling tussen mannen en vrouwen was er in Nederland niet te vinden. Bij Portugal-Iran was de verhouding man/vrouw het meest uit balans: 73,7 procent was man.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in