Overslaan en naar de inhoud gaan

Nauwelijks schermen voor narrowcasting in winkels

Slechts 2,7 procent van alle winkels in Nederland is voorzien van schermen en daarmee lijkt narrowcasting voorlopig geen hype.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concluderen Barbara Oerbekke en Bram Nauta van Popai Benelux uit onderzoek. In Nederland zijn 16.700 schermen aanwezig op 2880 (verkoop)punten. Indien het aantal schermen wordt onderverdeeld per branche, bekleedt de detailhandel een vooraanstaande positie op de narrowcasting markt met 9900 schermen, ofwel 58 procent van het totaal. Deze schermen hangen in 1770 winkels.

related partner content for mobile comes here

Binnen de detailhandel heeft telecommunicatie de hoogste schermdichtheid: 47 procent. Dit betekent dat bijna de helft van alle telecommunicatiewinkels in Nederland voorzien is van schermen. Eén op de vijf gemakswinkels in Nederland heeft narrowcasting systemen geïmplementeerd. Van alle supermarkten houdt slechts 2 procent zich bezig met narrowcasting.

Het onderzoek toonde ook aan dat er in verschillende branches niet of nauwelijks digitale vormen van communicatie werden aangetroffen. Popai noemt onder andere DHZ branche, alle speciaalzaken, fotowinkels, huishoudelijke artikelen, speelgoedwinkels, tuincentra en woonzaken. .

Zie ook: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in