Grote groei in personeelsadvertenties


Vooral internet is een populair advertentiemedium, zo blijkt gegevens van Nielsen Media Research.
In de eerste zes maanden telde het onderzoeksbureau bijna 650.000 advertenties. In het eerste kwartaal bedroeg de stijging 30 procent en in het tweede kwartaal was dat opgelopen tot 40 procent. Sinds eind 2003 neemt het aantal personeelsadvertenties al toe. Uitzondering in alle jaren is het derde kwartaal, dat grotendeels de zomermaanden en dus de vakantie beslaat.
De grote stijging is een gevolg van de aantrekkende economie. De dagbladen kunnen niet profiteren van de stijging. Het marktaandeel van de kranten daalde van 15 procent vorig jaar naar 13 procent in de eerste helft van dit jaar. Dat komt omdat veel meer bedrijven hun personeelsadvertenties online zetten: in de eerste helft van dit jaar werd 81 procent van de advertenties op internet geplaatst. Ongeveer 13 procent komt in de dagbladen terecht en 6 procent gaat naar de vak- en managementbladen. Bij andere media, zoals televisie, wordt relatief weinig geadverteerd voor personeel (ANP).
Zie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid