Gescheiden personen als rolmodel
'Losers' waren het jarenlang, ook voor marketing: gescheiden personen. En dan vooral gescheiden vaders. Die moest je ver houden in campagnes. Zeker in de Verenigde Staten, waar de hoeksteen van de samenleving onwrikbaar vast ligt. Maar Ford breekt er nu doorheen. Hoewel, nog met een harmoniemodel.
New York Times beschrijft de omslag in het gebruik van gescheiden personen als rolmodel.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn de Ford-campagne zijn twee ouders en twee kinderen te zien die een dag plezierig met elkaar optrekken. Maar aan het eind brengen ze pa naar huis. Die bedankt voor de fijne dag. De website van de krant verzuimt het filmpje te linken, maar het is hier te zien. Ja, vreselijk slap, maar toch een doorbraak in de VS naar het heet.
JWT, behorend tot de WPP Group, is maar wat trots op deze productie. Zoals gebruikelijk steken opdrachtgever en opdrachtnemer elkaar de nodige veren in hun soepele marketingachterste.
Dit citaat uit het artikel mag u zelf behoordelen: "Het verbreidt de filosofie dat zelfs als je gescheiden bent je aardig kunt zijn."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid