Overslaan en naar de inhoud gaan

Verdwaald in een oerwoud van bureaus

Ik werk sinds kort weer aan opdrachtgeverkant (dat is bureautaal voor iedereen die niet bij een bureau werkt). Een enorme schok, want…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik werk sinds kort weer aan opdrachtgeverkant (dat is bureautaal voor iedereen die niet bij een bureau werkt). Een enorme schok, want ineens word ik me bewust van het enorme oerwoud van bureaus dat er in Nederland op communicatiegebied is. Kijk alleen maar op de pagina
En hoewel ze allemaal bedrijven adviseren om onderscheidend te zijn van andere, levert een zoektocht naar een communicatiebureau me een brij van uitwisselbare teksten op. Alle bureaus putten zich op hun websites uit om hun VISIE (bewust in capitalen geschreven) te ontvouwen. Hoogdravende stukjes proza, waar je wel even goed voor moet gaan zitten om het echt te doorgronden; foto’s van medewerkers (veel jonge vrouwen en een paar oude, kale directeuren is het overheersende beeld); en casussen die moeten aantonen dat ze sterk zijn in de eredivisie van ons vakgebied: crisismanagement, positioneringsvraagstukken en andere specialismen.
Ik zoek ondertussen gewoon een bureau dat me helpt om de arbeidsmarktcampagne te ondersteunen; dus een talent dat veel leuke niet betaalde stukkies in bladen als Intermediair en Carp voor mijn firma regelt. Maar daar lijkt niemand zijn geld mee te verdienen.

related partner content for mobile comes here

De moraal van het verhaal is dat bureaus veel moeite doen om een gewenst profiel on line te zetten. Hoog in de boom met moeilijke klussen. In dat streven vergeten ze de simpele dienstverlening in de etalage te leggen, zodat ik me suf surf op zoek naar een bureau. En dan zeker weet dat ik niet mijn centen uitgeef aan een club die zich op mijn kosten voor het eerst verdiept in arbeidsmarkt-PR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in